volg ons

Actueel

Klaas Berghuis, nieuwe klachtenadviseur Driezorg

dinsdag 25 augustus 2020

Klaas Berghuis is per 1 augustus 2020 de nieuwe klachtenadviseur bij Driezorg. Hij volgt Ben Koopman op. Klaas wordt betrokken in het geval van klachten, als klachtenbemiddeling. Cliënten en mantelzorgers kunnen hem bereiken via het Servicepunt. Wie is Klaas? Hij stelt zichzelf voor.

Even voorstellen
“Mijn naam is Klaas Berghuis. In mijn werkzame leven was ik Directeur-Bestuurder bij woonzorgcentrum De Esdoorn (later bestuurder bij Zorgcombinatie Zwolle, de rechtsvoorganger van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht). Samen met mijn vrouw Ankie wonen we al sinds 1993 in Zwolle. Ik ken de zorg vanuit mijn achtergrond en ervaring goed en ik ken Zwolle en daarmee alle locaties van Driezorg goed. In mijn functies, maar ook privé wil ik altijd klaar staan voor een ander. Iets kunnen betekenen voor een ander of een bemiddelende rol aannemen bij een meningsverschil of in een situatie waarin partijen er onderling niet meer uitkomen, zit in mijn aard en doe ik van nature.”

“Frank Kodden belde mij op met de vraag of ik eens wilde nadenken over de vacante rol bij Driezorg al klachtenadviseur. Ik hoefde daar maar kort over na te denken. Ik heb met mijn voorganger Ben Koopman gesproken. Hij heeft mij wegwijs gemaakt in de manier waarop hij jarenlang dit werk heeft gedaan. Ik ga daar mijn eigen weg in vinden. Ik vind de koers die Driezorg momenteel kiest een hele mooie. Alle collega’s zetten zich in om vandaag beter te doen dan gisteren en morgen beter dan vandaag. Fantastisch om in mijn (vrijwilligers)rol bescheiden te mogen bijdragen aan Driezorg.”

Bereikbaarheid
“Ik ben te bereiken via het algemene nummer van het servicepunt. Als er een verzoek tot klachtenbemiddeling kom dan reageer ik binnen 24 uur. Ik heb daarover afspraken gemaakt met de collega’s van het servicepunt. Korte lijnen, elkaar serieus nemen en een correcte afhandeling van klachten, waarbij ik klachten zie als een gratis advies én om van te leren.”

Klachtenadviseur
Cliënten en mantelzorgers kunnen contact opnemen met de klachtenadviseur wanneer zij een klacht hebben over de zorg- en dienstverlening van Driezorg. We vragen cliënten en mantelzorgers om hun klacht eerst te bespreken met de contactverzorgende en/of teammanager. In veel gevallen is er een oplossing te bedenken. Maar als dat niet lukt, of als cliënten en mantelzorgers dit gesprek niet willen, kunnen zij contact opnemen met de klachtenadviseur. De klachtenadviseur zal de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen. Soms is een gesprek al voldoende. De klachtenadviseur kan tips geven of door het bieden van een luisterend oor al voor een oplossing zorgen. In andere gevallen zal de klachtenadviseur hoor- en wederhoor toepassen. De klacht van verschillende kanten bekijken en bemiddelen bij het zoeken naar een oplossing.

Foto's van Klaas Berghuis, nieuwe klachtenadviseur Driezorg

Klaas Berghuis, nieuwe klachtenadviseur Driezorg

(klik op een foto voor vergroting)

« naar overzicht