volg ons

Verhalen van medewerkers

Dirk van der Sluis, technisch medewerker

"Je kunt het zo gek niet bedenken of we doen het"

Dirk van der Sluis, technisch medewerker

Vanaf 2007 werkt Dirk van der Sluis als technisch medewerker bij Driezorg. Met sommige bewoners heeft hij echt een klik. ‘Leuk werk, waarbij het fijn is dat mijn achtergrond als elektricien en loodgieter van past komt’. In die tijd heeft hij de nieuwbouw meegemaakt op de Rivierenhof en Fermate. ‘Handig hoor, want ik weet daardoor precies hoe alles in elkaar zit’.

Op de vraag wat hij zoal doet op een werkdag, vat hij het simpel samen in een zin. ‘Je kunt het gewoon zo gek niet bedenken, of we doen het’. Zo stond Dirk laatst op een steiger in het restaurant van Rivierenhof de lampen en armaturen te vervangen. ‘Er is meer licht in het restaurant. Het valt mensen echt op’. Om duurzaamheids redenen kwamen er led lampen in. ‘Als nu een lamp kapot gaat op een van de Driezorg locaties, proberen we het met led te vervangen’. De laatste tijd is Dirk ook druk geweest met het vervangen van noodaccu’s. ‘Als de elektra uitvalt, dan moeten de lampen e.d. het nog wel een tijdje doen’.

De locaties zijn onderverdeeld bij Dirk en zijn vijf collega’s. Maar ze vervangen elkaar ook bij ziekte en afwezigheid. ‘Omdat ik nu veelal niet met onderhoudswerkzaamheden, maar meer met projecten bezig ben, kom ik op diverse locaties. Ik ben zogezegd een vliegende kiep’. Een van die projecten was ook het plaatsen van Wifi hotspots. ‘Ja, we zijn als technische dienst druk bezig een inhaalslag te maken’. Dat vindt hij prettig. ‘Er is meer structuur en er wordt geïnvesteerd in uitgestelde werkzaamheden’. Ook het reguliere overleg met collega’s vindt hij goed. ‘Je wisselt ervaringen uit en kan van elkaar leren’. Van de planning wordt wel eens afgeweken, geeft Dirk toe. ‘Je kan veel plannen, maar onvoorziene zaken niet. Als er nood aan de man is, moet dat eerst worden opgelost, zo simpel is het’.

« naar overzicht